زنبورها میتوانند آزاردهنده باشند و حتی برای کسانی که به نیش آنها آلرژی دارند، تهدید کنند. اگر با مشکل زنبور سروکار دارید، استفاده از سرکه می‌تواند یک راه حل موثر و طبیعی باشد. سرکه بوی قوی دارد که زنبورها را دفع می کند و سیگنال های ارتباطی آنها را مختل می کند. در اینجا 14 مرحله و 12 نکته برای کمک به خلاص شدن از شر زنبورها با استفاده از سرکه آورده شده است:

مرحله 1: لانه را شناسایی کنید قبل از شروع درمان زنبورها، مهم است که لانه آنها را پیدا کنید. زنبورها در مکان‌های مختلف مانند پیش‌رو، درختان، بوته‌ها و یا حتی زیر زمین لانه می‌سازند. شناسایی لانه به شما کمک می کند درمان سرکه خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید.

مرحله 2: تجهیزات خود را آماده کنید قبل از ادامه، تمام تجهیزات لازم را جمع آوری کنید. اگر لانه در یک منطقه تاریک است به لباس محافظ (آستین بلند، شلوار، دستکش)، بطری اسپری، سرکه سفید، آب، صابون ظرفشویی و چراغ قوه نیاز دارید.

مرحله 3: لباس محافظ بپوشید لباس محافظ خود را بپوشید تا خطر گزش را به حداقل برسانید. تا جایی که ممکن است پوست خود را بپوشانید تا در معرض قرار گرفتن آن کمتر شود.

مرحله 4: محلول سرکه را مخلوط کنید در یک بطری اسپری، قسمت های مساوی سرکه سفید و آب را مخلوط کنید. چند قطره صابون ظرفشویی اضافه کنید و خوب تکان دهید تا محلول ایجاد شود.

مرحله 5: در شب به آشیانه نزدیک شوید زنبورها در شب فعالیت کمتری دارند، بنابراین بهتر است پس از غروب یا قبل از طلوع آفتاب به لانه نزدیک شوید، زمانی که احتمال تهاجمی کمتری وجود دارد.

مرحله ۶: چراغ‌های فضای باز را خاموش کنید قبل از نزدیک شدن به لانه، چراغ‌های بیرونی نزدیک منطقه را خاموش کنید. زنبورها به سمت منابع نور جذب می شوند و خاموش کردن آنها از جذب زنبورهای بیشتر در طول درمان جلوگیری می کند.

مرحله 7: محلول سرکه را اسپری کنید با استفاده از بطری اسپری، لانه را با محلول سرکه اشباع کنید. ورودی لانه را نشانه بگیرید و آن را کاملا خیس کنید. بوی تند سرکه زنبورها را دفع می کند و ارتباط آنها را مختل می کند.

مرحله 8: از فاصله ایمن مشاهده کنید پس از درمان لانه، به فاصله ایمن برگردید و مشاهده کنید. زنبورها ممکن است در ابتدا تحریک شوند، اما در نهایت به دلیل خواص دافع سرکه باید لانه را رها کنند.

مرحله 9: در صورت لزوم تکرار کنید اگر متوجه فعالیت زنبور شدید یا اگر لانه ظرف چند روز رها نشد، ممکن است لازم باشد درمان با سرکه را تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که هر بار محلول را مستقیماً به ورودی لانه بمالید.

مرحله 10: لانه متروکه را بردارید هنگامی که مطمئن شدید که زنبورها از لانه خارج شده‌اند، مهم است که آن را بردارید تا از هجوم‌های بعدی جلوگیری شود. لانه را با احتیاط با استفاده از دستکش های محافظ جدا کنید و آن را در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده بیندازید.

مرحله 11: منطقه را تمیز کنید منطقه ای که لانه در آن قرار داشت را کاملا تمیز کنید. این به از بین بردن هرگونه اثر باقی مانده از فرمون ها که می‌تواند زنبورهای دیگر را جذب کند، کمک می کند.

مرحله ۱۲: جلوگیری از هجوم‌های آینده برای جلوگیری از هجوم زنبور در آینده، اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دهید، مانند مهر و موم کردن شکاف‌ها و شکاف‌ها در نمای بیرونی خانه، محکم بسته نگه داشتن سطل‌های زباله، و اجتناب از قرار دادن غذا یا نوشیدنی‌های شیرین در فضای باز.

نکات:

  1. هنگام درمان لانه زنبور، محتاط باشید و به آرامی حرکت کنید تا تهاجم زنبورها به حداقل برسد.
  2. از چرت زدن به زنبورهای منفرد خودداری کنید زیرا می‌تواند آنها را تحریک کرده و خطر نیش را افزایش دهد.
  3. اگر آلودگی شدید زنبورها دارید یا به نیش آنها حساسیت دارید، بهتر است به دنبال خدمات حرفه ای کنترل آفات باشید.
  4. همیشه دستورالعمل های مربوط به دافع زنبورهای تجاری یا حشره کش ها را بخوانید و دنبال کنید.
  5. اگر در انجام این کار مطمئن نیستید یا ناراحت نیستید، سعی نکنید لانه زنبور را درمان کنید.
  6. کودکان و حیوانات خانگی را تا زمان ایمن شدن از ناحیه تحت درمان دور نگه دارید.
  7. استفاده از سرکه را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه با اسپری کردن آن در اطراف مناطق احتمالی لانه سازی در نظر بگیرید.
  8. از پوشیدن لباس های رنگ روشن یا عطرهای قوی در هنگام برخورد با زنبورها خودداری کنید زیرا میتوانند آنها را جذب کنند.
  9. اگر توسط یک زنبور نیش زدید و علائم شدیدی مانند مشکل در تنفس یا تورم را تجربه کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  10. لانه های واقع در مناطق صعب العبور یا نزدیک خطوط برق را مزاحم نکنید. برای کمک با متخصصان تماس بگیرید.
  11. به طور منظم دارایی خود را برای علائم لانه زنبور جدید بازرسی کنید و برای جلوگیری از هجوم سریع اقدام کنید.
  12. خودتان را در مورد گونه های مختلف زنبورهای منطقه خود برای شرط بندی آموزش دهیدرفتار و عادات آنها را درک کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...